Měření tloušťky laku na vozidle
Měření tloušťky laku na vozidle je důležitým krokem při hodnocení stavu vozu, zejména pokud plánujete koupit ojeté auto. Tloušťka laku může poskytnout cenné informace o historii vozu, včetně toho, zda bylo auto někdy přelakováno nebo opravováno.
Jak měřit tloušťku laku
Měření tloušťky laku se obvykle provádí pomocí speciálního přístroje zvaného lakoměr. Zde jsou kroky, jak měřit tloušťku laku na vozidle:
Zapněte lakoměr: Přístroj zapněte a nastavte jednotku měření, ideálně na mikrony (μm), pro přesné měření.
Kalibrace přístroje: Ujistěte se, že je přístroj správně kalibrován. K tomu obvykle slouží vzorky dodané s přístrojem.
Umístěte senzor na povrch vozu: Senzor přiložte na povrch vozu a počkejte na výsledek na displeji.
Měřte na různých místech: Pro průměrnou hloubku laku proveďte měření na různých místech každého panelu.
Co znamenají výsledky měření
Digitální lakoměry měří vzdálenost mezi senzorem na přístroji a karoserií vozu. Tato vzdálenost odpovídá celkové tloušťce laku, včetně základové vrstvy, barevné vrstvy a vrchního laku.
Většina lakoměrů může pracovat pouze na kovových a hliníkových panelech vozu. Nicméně, některé dražší a profesionálnější přístroje mohou měřit tloušťku laku i na plastových a karbonových panelech.
Pamatujte, že měření tloušťky laku je důležitým krokem při hodnocení stavu ojetého vozu. Může vám pomoci odhalit skryté problémy a ujistit se, že kupujete auto, které odpovídá své ceně.
JAK POSTUPUJEME?
Jak postupujeme
při kontrole ojetého vozu značky Ford?
1. Zatajení havárie vozidla?
Změříme sílu laku jednotlivých dílů. Zatajení havárie naznačuje možné nekalé jednání a výrazně snižuje bezpečnost a cenu vozidla.
2. Počet najetých kilometrů?
V kombinaci s dostupnými záznamy a reálným opotřebením definujeme reálný stav najetých kilometrů prodávaného vozidla. Stočený tachometr je velmi častý nešvar, který společně odhalíme.
3. Motor a převodovka
Naši technici se podívají vozu pod kapotu. Prověří stav motoru a převodky.
Díky znalostem jednotlivých modelů vozu, ví kam přesně zaměřit svoji pozornost.
4. Podvozek a brzdy
Testovací jízda je nedílnou součástí prohlídky vozidla před koupí.
Samotná jízda odhalí i drobné nedostatky na podvozku a brzdách. Například volné čepy řízení či nadměrné opotřebení brzd.
5. Diagnostika
Pomocí připojení PC zjistíme v systému řídících jednotek vozu veškeré chybové hlášky. Ty odhalí další nedostatky, které znamenají dodatečné výdeje po nákupu vozu (Např. ucpaný filtr DPF).
6. Kontrola exekuce a najeté km
Neriskujte a vyhněte se vozům, které vám pak může úřad zabavit. Technik projde dostupné databáze a prověří zda na majitele není vypsána exekuce. Stejně tak prověří i reálný nájezd km.
7. Další investice do vozu
V rámci prohlídky ojetého vozu vám technik sdělí i názor na potřebné investice do vozu, které budete muset realizovat ihned nebo v brzké době. To má vliv na kupní cenu a lze tak požadovat slevu na prodávaný vůz.
8. Reálná kupní cena
Díky znalosti na trhu s ojetými vozy v ČR i v zahraničí vám technik může rychle sdělit, zda požadovaná cena odpovídá reálné ceně na trhu.